
E-mailing yani e-posta pazarlaması günümüzde dijital pazarlama stratejilerinin önemli bir parçası. Buna karşın doğru hazırlanmayan e-posta pazarlama stratejileri faydadan çok rahatsız edici olup zarar verebiliyor.
Bu yazımızda datalara dayalı olarak, daha önceden denenmiş ve başarılı olmuş e-posta pazarlama örneklerinden çeşitli örnekler vereceğiz.
Hoş geldin mail’leri
Müşteri kitleniz e-ticaret sitenize kayıt olduğunda mail adresi ve telefon numarası gibi bilgilerini sizinle paylaşır. Bu aşamada herkese bir “Hoş geldiniz” konulu bir mail atabilirsiniz. Üye olan kullanıcı bunun farkında olur ve bu tür maillerden rahatsız olmaz.
Hoş geldin konulu maillerde öncelikli hedefiniz markanızın genel bir tanıtımını yapmak olmalı. Unutmayın ki üye olan kişi markanız için değil sadece bir ürününüz için web sitenize üye olmuş olabilir. Diğer ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında bilgi vermek için yakaladığınız ilk fırsatı doğru kullanmalısınız.
Üyelik sırasında gönderilen Hoş geldin maillerinin %30 – %50 arası açılma oranı vardır. İlgi çekici bir başlıkla bu oranı daha da yukarı taşıyabilirsiniz.
İlk üyelikte indirim kodu vermek, mail’lerin açılma oranını artıran unsurlardan biri. İndirim kodu vermeyi deneyecekseniz bile öncelikle markanızı tanıtıp, kodu mailin alt kısmına vermeniz doğru olacaktır. Markanızı yakından tanımak için vakit ve emek harcayan kişiler doğru hedef kitledir.
Müşteri filtreleme ve ikinci mail
Mevcut üyelerinize toplu mail gönderme işlemi yapacağınız zaman da, hoş geldin mail’inizi gönderdiğiniz kişileri farklı özelliklerine göre filtrelemelisiniz. Örneğin mailinizi açan kişiler, açmayan kişiler, açan ve alışveriş yapan kişiler, açan ama alışveriş yapmayan kişiler sizin için aynı data değildir.
İlk mail’inizi açmayan kişilerin dikkatini çekmek için dikkat çekici yeni bir mailing daha denenebilir. Daha önceden mail’inizi açan ve alışveriş yapmayan kişilereyse, ürün gruplarınız veya varsa kampanyalarınız hakkında bilgilendirme yapan bir mailing çalışması yapılabilir. Mail’inizi açmış kişilerin hala potansiyel müşteriye dönme olasılıkları mevcuttur.
İlk mail’inizi açıp, alışveriş yapan kişilerse sizin müşteriniz oldukları için onları sadık müşteriye çevirmelisiniz. Bu kişilere de aldıkları ürünlere göre ilgilerini çekebilecek tamamlayıcı veya benzer ürünleri tanıtacak bir mailing çalışması yapılabilir. Ayrıca tekrardan indirim kodu gibi bazı avantajlar sunulabilir.
Üçüncü mailing çalışması
3. mail’de yine sizden alışveriş yapan ve yapmayan kişiler ayrı şekilde hedeflenmelidir. İkinci mailing çalışmanızın ardından daha azalacak olan satın almayanlar için yeni ikna edici araçlarınızı devraye sokabilirsiniz.
Ürünlerinizin kullanımını ve pratikliğini anlatan videolar, kullanıcı memnuniyeti yorumlar ve varsa başarı ödülleri gibi güçlü yanlarınızı öne çıkarıp daha ikna edici olmayı deneyebilirsiniz.
Her aşamada olduğu gibi burada da mail başlığının dikkat çekici olması oldukça önemli. Doğru bir başlıkla bu aşamadaki mail’lerin açılma oranı %20 – % 50 aralığındadır.
Dördüncü mailing çalışması
Dördüncü mailing çalışmasını, “Hoş geldin” mailing serimizin son adımı olarak düşünebiliriz. Halen sizden alışveriş yapmamış olan kişileri hedefleyerek, onlarla bağ kurabileceğiniz farklı yollar denemelisiniz.
İndirim, kullanıcı deneyimi, kullanım kolaylığı gibi somut içeriklerinizden etkilenmemiş olan kişilerle bu kez de daha soyut içeriklerle etkileşim kurmayı deneyebilirsiniz. Burada markanızın daha insani yönünü ortaya çıkarıp, ürünlerinizin tasarım ve üretim aşamalarından bahsedebilir, ekibinizin onlar için nasıl özveri ile çalıştığını anlatmayı deneyebilirsiniz. Bu aşamada mail’lerin ortalama açılma oranlarıysa %20 – %40 aralığındadır.
Bu aşamanın ardından, e-ticaret sitenize üye olan kişilerden bir kısmı sizden alışveriş yapmış, büyük bir kısmı da markanıza dair pek çok detayı biliyor olacak.
Herkesin markanızı ilk tanıdığı anda sizden alışveriş yapmayacağını unutmayın. Bazen hedef kitlenizle birkaç defa ve farklı şekillerde iletişime geçmeniz gerekecektir. Doğru şekilde kuracağınız bağ ise size sadece bir satış değil sadık bir müşteri kazandıracaktır.
Bir yanıt yazın