Dove’dan Kalıplaşan Güzellik Algısını Yıkmaya Yönelik Yeni Hareket: Cinthia’s Battle

  • Mayıs 15, 2023
  • (0)

Yıllardır tüm dünyayı etkisi altına alan, gerçeklikten uzak, yapay bir güzellik algısı olduğunu görüyoruz. İnsanların çılgınlar gibi estetikle değişmesi, farklı filtrelerle kendilerini sanal ortamlarda bambaşka biri olarak göstermesi bunlardan bazıları. Bu sebeple aslında insanları nesneleştiren bir düşünce yapısı da ortaya çıktı. Özellikle kadınlar, sanal ve gerçek dünyada objeleştiriliyor, bu da kadınlar için her konuda bir hayli zorluklara yol açabiliyor. Kadınlar ile ilgili olan sorunlarda oldukça aktif rol izleyen ve yıllardır, bununla alakalı çeşitli projeler yapan güzellik markası Dove, bu sefer kadınların objeleştirilmesine ve bedensel olarak belli kalıpların oluşmasına karşılık yeni bir çalışma geliştirdi. Bu sefer hedef olarak sanal dünyadaki tek tip algısını yıkmaya çalışan marka oyun içerisine gerçek hayattan bir kişiyi kahraman olarak konumlandırdı. Geçtiğimiz yıl markanın, Epic Games’in “Unreal Engine ekibi” ve “Women in Games” ortaklığıyla gerçekleştirdiği “Real Virtual Beauty” adlı kampanyasında da yer alan ve bu kampanyanın devamı olacak olan projede Cinthia Dalama adlı bir kadının gerçek hikayesi “Cinthia’s Battle” adıyla konu alınacak.

Dove’un Women in Games ile ortaklaşa yürüttüğü bu çalışmadaki ilham kaynağı ise genç kızların yüzde 60’ı ila kadınların yüzde 62’sinin oyunlarda yanlış temsil edildiğini hissettiğini ve genç kızların üçte birinden fazlasının özsaygısının zedelendiğini gösteren yeni bir araştırma olduğu biliniyor. 

Real Virtual Beauty projesi kapsamında, video oyunlarında yanlış temsil edilen kadınlar için gerçek kadınlardan esinlenerek yaratılan bir karakterler olan Cinthia Dalama’nın kampanya filminde oyunun son düşmanını yendikten sonra kendisini daha önemli bir savaşın içinde bulması aktarılıyor. Karakterin objeleştirilmiş kostümünü çıkarıp, makyajını sildikten sonra kendini daha rahat hissetmesi ve Cinthia’nın yeni görevinde kendisini olduğundan farklı gösteren kostümler yerine, doğal haliyle gidip düşmanı yenmesiyle sona eriyor. Son sahnenin hemen öncesinde ise kadın oyunculara dair “Kadın oyuncuların yüzde 74’ü, oyun karakterlerinde kapsayıcılık eksikliği görüyor.” verisi paylaşılıyor.

Kampanyaya dair hazırlanan reklam filmi ise aşağıdaki gibidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Press ESC to close