
Bir marka, kuruluş veya firmanın müşterilerine ürün ve hizmetlerini tanıtmak amacıyla e-posta servisinin kullanılmasına E-posta pazarlama (Email Marketing) denir. Bu yöntem müşterilerle olan ilişkileri kuvvetlendirip bültenler, abonelikler, üyelik fırsatları ve kampanya gibi birçok çeşidi içine alır. Aynı zamanda müşterilerin e-postasını isteyip onlara düzenli bir e-posta gönderimi yaparak hedef kitle aracı olmadan ve direkt olarak iletişim fırsatı elde edebilirsiniz. E-posta pazarlama satış arttırmak için diğer pazarlama yöntemlerine nazaran daha ucuz ve basit bir yöntemdir.
E-posta Pazarlama (E-mail Marketing) Neden Önemlidir?
Bu pazarlama yöntemi öncelikle potansiyel müşterileri sürekli müşteriye dönüştürmenin ucuz ve en etkili yöntemlerinden biridir. Yapılan araştırmalarda gördüğümüz üzere kullanıcıların büyük bir çoğunluğu her gün e-posta hesabını kontrol ediyor ve bu durum sizi, yaptığınız düzenli mail gönderimlerinde bir adım öne geçiriyor. Milyonlarca kişiye ulaşabildiğiniz bu yöntemde sadece mail server tutarını ödeyerek istediğiniz etkileşimi sağlayabilirsiniz. E-mail marketing yönteminde yaş, cinsiyet, meslek, konum gibi farklı kategorilere ayırıp bu kategorilere özel hazırladığınız mailleri toplu olarak gönderim yapabilirsiniz ve bu mailleri kaç kişinin gördüğü ve görenlerin bağlantınıza tıklayıp tıklamadığının bilgisine veya mailinizi görenlerin spam olarak işaretleyip işaretlemediğinin bilgisine erişebilir ve analizlerinizi çok basit şekilde yapabilirsiniz. Bu yöntemin 7/24 size fayda sağlayacağını da unutmayalım.
Bunların yanında gönderdiğiniz e-postaların mobil uyumlu olduğuna dikkat etmelisiniz, aksi takdirde e-postalarınız düzgün görüntülenmediği için kitlenizde çok fazla kayıp yaşayabilirsiniz. Bu yöntemde dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise yaptığınız e-mail marketing uygulamasını sosyal medya hesaplarınızla beraber sürdürmektir. Sosyal medyada yaptığınız işleri maillerinize ekleyerek hedef kitlenizi daha çok kendinize çekebilirsiniz. Böylelikle yaptığınız e-posta pazarlamada ve sosyal medya organlarınızda da büyüme görebilirsiniz.

E-mail Marketing Yaparken Dikkat Etmeniz Gereken Bazı Şeyler:
· Dikkat çeken başlıklar kullanın.
· Spam içerikler göndermeyin.
· E-postalarınızda sosyal medya hesaplarınıza yer verin.
· E-postalarınızı doğru saat dilimlerinde gönderin.
· Mobil cihazlara uyumlu olmasına dikkat edin.
· E-postalarınızı gönderdiğiniz listeleri doğru analiz edin.
· E-postalarınızda içeriğinizle alakalı farklı şablonlar hazırlayıp standartlıktan kaçının.
· İzinli kullanıcı datası oluşturmayı unutmayın.
İzinli Kullanıcı Datası Nedir?
İzinli veri tabanı, daha önceden onayı alınmış olan müşterilere, alınan izinler doğrultusunda yapılan pazarlama satış durumuna ‘’izinli kullanıcı datası’’ denir.
Bir yanıt yazın