
Dışarıda yemek yeme kültürü çok yaygın ve hayatımızın parçası haline gelmiş bir alışkanlıktır. Sosyal hayatımızın ve eğlence hayatımızın önemli bir parçası olan bu alışkanlık, bizlere birtakım konuda seçici olmamız gerektiğini de gösterdi. Her restoran veya kafede bir şeyler yiyip içmek çok da doğru bir davranış değil. Restoranlar da bu seçicilikle kendi aralarında bir rekabet ortamı yaratmıştır. E haliyle tüm restoranlar en iyiyi bulma ve kendi pazarında en iyi olma yarışına dahil olarak daha fazla müşteriyi kendine çekmeyi amaçlamıştır. Bu hareket de beraberinde her restoranın kendini en iyi olarak adlandırmasına ve en iyi olmanın kriteri olmamasına yol açtı. Müşteriler artık günümüzde kendi en iyilerini seçme gibi bir ayrıcalığa sahip, gittiği restoranı puanlama hakkında eleştiri ve yorum yapma gibi bir özgürlüğü var. Hepimiz de artık bir restoran veya mekan seçerken yakınlarımızın tavsiyelerine ve Google, Tripadvisor gibi sitelerde mekan hakkında yapılan yorumları göz önünde bulunduruyoruz ama buna rağmen hala kendini en iyi olarak adlandıran çok fazla işletme bulunuyor.
Coca-Cola ekibi, ABD’nin en iyi restoranlarını ziyaret etmek amacıyla yüzlerce kilometrelik bir seyahate çıktı. Yolculuk boyunca benzer tabelalara rastlayan ekip, bu rastlantıyı yaratıcı bir fikirle buluşturup harika bir kampanyaya imza attı. Yolda karşılaştıkları neredeyse tüm tabelalarda, birbirini tekrar eden söylem ve simgeler yer alıyordu. Örneğin, “En iyi kızarmış tavuk” veya “En iyi falafel” gibi… Fakat tüm bu tabelaların ortak bir noktası olarak hepsinin bir yerinde Coca-Cola logosunun olması markanın dikkatini çekti ve tam da burada, ortaya kreatif fikirler çıktı ve daha sonrasında bu fırsat kampanyaya dönüştü.
Fotoğrafları çekilen bu tabelaların hepsi kolajlanarak bir tasarım haline getirildi ve dünya ne kadar dijitale evrilse de yerel reklamcılığın hala büyük güçlerden biri olduğunu bir kez daha bizlere gösteren marka bu tasarımı sade bir şekilde Billboard reklamı olarak yayınladı ve afiş tasarımının altına ise sadece küçük bir not olarak “One thing we agree on (Bir şeyde hem fikiriz.)” sloganını düştü. Her zaman, bir şekilde, kendini rakiplerinden daha iyi olduğunu kanıtlama gibi bir durumun içerisinde bulan Coca-Cola bu defa en iyi olduğunu kendisi ifade etmeden kanıtlamış oldu. Kampanyanın afişlerini aşağıdan görebilirsiniz.


Bir yanıt yazın