
Reklamcılığın temellerinin çok eski zamanlara dayandığını söyleyebiliriz. Daha basılı mecralar ilan edilmeden önce bile olan bu sektör, insanlık tarihinin her döneminde hedef kitlesi olan insanları etkilemeyi başarmıştır. Bu içeriğimizde sizlere dünyanın en etkili olabilecek ve dünya devi markaların kendilerinin dönüm noktası olarak da konumlandırdığı bazı reklam kampanyalarını paylaşıyoruz.
Apple’s “1984”
1984 yılında Super Bowl maçının arasında gösterilen bu reklam, George Orwell’ın “1984” isimli kitabından ilham alınan bir reklam filmidir. Macintosh bilgisayarının reklamını yapan Apple bu kampanya ile dünya çapında büyük bir tanınırlık elde etmiş ve aynı sene markanın hisse senedini 17% artmıştır. Bu reklam aynı zamanda Super Bowl’da gösterilen ilk bilgisayar reklamı niteliğini taşımaktadır.
Nike’s “Just Do It”
1988 yılında yayınlanan bu kampanya Nike markasının dönüm noktası olarak adlandırılmaktadır. Birçok daldaki ünlü sporcuların yer aldığı reklam kampanyasında sporcular, kullandıkları malzemelerle hedef kitleyi Nike kullanmaya teşvik ediyor. Bu kampanya sayesinde Nike pazar payını genişleterek sektöründe liderliğe oynamıştır ve 1 yıl içerisinde satışları 50% artmıştır.
Coca-Cola’s “Share a Coke”
Coca Cola, insanlara her zaman özel hissettirmeyi, ayrıcalıklar sunmayı seven bir marka olarak 2011 yılında “Share a Coke” kampanyasını sundu. Bu kampanya ile Coca Cola, insanların sosyal medyada ürünlerini paylaşmasını sağladı ve ürünlerine olan talebi artırdı. Bu şekilde de tüketici ile olan bağlarını da güçlendirdiğini söyleyebiliriz. Avustralya’da başlayıp tüm dünyaya yayılan bu kampanya Coca Cola’ya globalde birçok ödül getirirken Avustralya pazarındaki satışlarında da 4%’lük bir artış sağladı.
Dove’s “Real Beauty”
Dove markasının 2004 yılında başlayıp uzun yıllar devam ettiği “Real Beauty” kampanyası, Dove markasının küresel çapta bir dönüm noktası olarak kabul görmektedir. Kadınların günden güne değişen güzellik algısının, estetik operasyon, photoshop gibi yöntemlerle son derece tek tipleşmeye sebep açtığını ama aslında güzelliğin doğallıktan yana olduğunu öne çıkarmıştır. Bu bağlamda farklı mecralarda, farklı mesajlarla birçok farklı yaş, ırk, fiziksel görünüşe sahip olan kadınları kullanarak sosyal medyada viral olan marka müşterilerin güvenini kazanarak markaya olan sadakatlerinin artmasını sağlamıştır.
Bir yanıt yazın