
Spotify, her yıl aralık ayında “Spotify Wrapped” ile kullanıcılarının yıl içerisindeki Spotify etkinlik ve datalarını derliyor ve bunu kullanıcılara sunuyor. Sunulan bu verileri kullanıcılar bütün bir yıl heyecanla bekliyor ve paylaşıldığı an gündemi oldukça meşgul eden bu verileri, kullanıcılar sosyal medyasında da paylaşarak viral hale getiriyor. Oldukça başarılı bir şekilde yapılan bu pazarlama kampanyasını, “N-gen” ismiyle bilinen veri görselleştirme aracı, Spotify kullanıcılarının en çok sevdiği şey olan verilerinin işlenmesini “Spotify Wrapped”den çok daha farklı bir boyuta taşıyor. Ve kullanıcıların müzik datasını görsel bir sanata dönüştürüyor.

N-Gen’e buradan ulaşabilir, “Create with Spotify” butonuna tıklayarak kendi verilerinizi görselleştirme deneyimini yaşayabilirsiniz. Sitenin genç kurucusu Pete, tek kişilik bir ekip olduğunu ve şu anda N-Gen’in açık beta sürümünde olduğunu söyledi. Ayrıca N-Gen sitesinde “En sevdiğiniz çalma listelerinden ve dinleme alışkanlıklarınızdan yeni sanat eserleri oluşturarak dinleme alışkanlıklarınızın zaman içinde nasıl geliştiğini, en sevdiğiniz sanatçıların ve türlerin nasıl değiştiğini görün.” sözlerine yer verildi.
Bir yanıt yazın