
Yapay zekanın sıfırdan bir şeyler üretmesi, hergün daha da gelişmesi bizleri ilk başlarda korkutmuş olsa da zamanla ona alışmaya ve yaptığı işlere hayranlık duymaya başladık. Nitekim insanların çalışma gücü için tehdit olmadığı söylense de son zamanlarda gelişen bazı yapay zeka özellikleri bunu dolaylı yoldan da olsa yapabilecek gibi görünüyor. Örneğin, sıfırdan bir görsel üzerinde hiç belli olmadan farklılıklar, orijinalinde olmayan nesneler veya olanların kaldırılması gibi birçok farklılık meydana gelebiliyor. Bunun sonucunda başarılı görsellikler elde edilse de aslında burada fotoğrafçılık adına bir dezavantaj görülüyor. Bu konunun ciddiyeti üzerinde durmayı tercih eden dünya fotoğraf makinesi ve kamera üreticisi devi “Nikon” yapay zekanın bu olağanüstü çalışmalarına karşı meydan okuyor. “Yapay zeka her geçen gün gelişerek daha da fazla beğeni topluyor olsa da hala yapay zekanın yaratıcılığından daha üstün bir yaratıcı var: Doğa” açıklaması ile yeni kampanyasına dikkat çekmeyi başaran Nikon Peru, “Natural Intelligence (Doğal Zeka)” kampanyasını duyurarak yapay zekaya karşı direniyor.
Circus Grey ajansı ile ortaklık içerisinde geliştirilen kampanyada dünyanın birçok yerlerindeki fotoğrafçıların çektiği doğal ve olağanüstü görünüme sahip fotoğraflar toplanıyor ve bu görüntülerin yapay zekanın ürettiği görsellere göre daha güzel ve şaşırtıcı olduğu mesajı öne sürülüyor. Mecra olarak basılı mecralar ve açık hava panolarında yer alan kampanya afişlerinde doğanın gerçekten de olağanüstü denilebilecek görselleri ve görsellerin içerisinde “Eğer bir yapay zeka bu görseli oluştursaydı, ona bu görsel için ne söylememiz gerekirdi?” düşüncesiyle parodi metinler yerleştirilmiştir.
Bu kampanyanın temel amacının aslında fotoğrafçılık mesleğinin değersizleştirilmesine farkındalık olmasını söyleyebiliriz. Öyle ki, artık bir tasarımcı yalnızca 3 kelime bile girerek gerçek dışı bir görsel üretebiliyor. Özellikle daha az kaynak sahibi bölgelerde fotoğrafçıları daha da zor bir duruma sokan yapay zeka, fotoğrafçılık sektörünü bu noktada doğrudan olumsuz etkiliyor. Kampanya kapsamında gerçek fotoğraf kamerasıyla çekilen görselleri kullanılarak, eşsiz ve benzersiz görseller çıkarmak için gerçek dünya fotoğrafçılığının yeterli olabileceğini bu konuda yapay zekaya gerek olmadığının vurgusu yapılıyor.
Kampanyada kullanılan görseller ve kampanya reklam filmi ise şu şekildedir:



Bir yanıt yazın