
Bu aralar yeni oyunu ile oyun dünyasını kasıp kavuran, adeta bir akım gibi yayılıp adından sıkça söz ettiren Diablo serisinin başarısına biraz göz atacağız. 6 Haziran’da lansman yapan oyun, serinin 4. kısmı olan yeni oyunu Diablo 4’ü piyasaya sürdü. Lansman sonrasında 1 haftadan kısa bir sürede 666 milyon dolar gelir elde eden oyun rekor kırdı. İlk beş günde satış rekoru kıran oyun Activision Blizzard’ın en hızlı satan oyunu oldu. Peki bu başarıl oyun “Diablo nedir, hikayesi nedir, nasıl bu kadar başarılı oldu?” gibi birçok soruya yanıt aramak ve bunu sizlerle paylaşmak için araştırdık. Gelin Diablo serisini birlikte inceleyelim.
İlk başlarda Blizzard North tarafından geliştirilen aksiyon video oyunu ilk olarak 31 Aralık 1996 tarihinde piyasaya sürülmüştür ve bu ilk oyunun 2,5 milyondan fazla kopyası satılmıştır. Sonralarda oyun geliştiriciliğini Blizzard Entertainment’ın üstlendiği Diablo’nun devamı niteliğinde Diablo II, Diablo III ve geçtiğimiz günlerde piyasaya sürülen Diablo 4 adında 3 adet oyunu daha bulunmaktadır. Diablo III, 15 Mayıs 2012’de piyasaya sürülmüştür ve dünya çapında büyük bir rakam olan 24,8 milyon kopya satışı elde etmiştir. İlk üç oyunun tasarımı rol yapmaya dayanarak yapılmıştır fakat bazen hack and slash özelliği taşıdığı da görüşmüştür. Ana oyunların dışında iki tane ek paketi bulunmaktadır. Bunlar, ilk oyuna ek olarak çıkan “Diablo: Hellfire” ve ikinci oyuna ek olarak tasarlanan “Diablo II: Lord of Destruction”dır. Bu paketlerin amacı oyunun hikayesinin devamını sağlayabilmektir ve Blizzard Entertainment tarafından yayınlanmıştır.

Oyun serisi Sanctuary adındaki fantastik bir evrende geçer. İlk üç oyun Tristram kasabası, Mount Areat çevresindeki bölgeler dahil olmak üzere ortak alanlar ve benzer coğrafyalarda yer alıyor. Oyun içerisinde bu coğrafi yerlerin dışında ek olarak, yüksek cennet ve yakıcı bir cehennem bulunuyor. Oyunun asıl konusu bu evrende yaşayan insanlarla oyunun baş iblisi Diablo ve onun şeytani yaratıklarıyla geçen mücadeledir. İnsanların yanında ise yardımcı olarak Tyrael adında bir baş melek ve onun yardımcı melekleri bulunmaktadır.
Oyunun bu kadar popüler olmasının arkasında sadece başarılı geliştirilen bir oyun değil aynı zamanda oyunun hikayesinin dışında Sanctuary dünyasında geçen çeşitli hikayeleri anlatan çizgi romanlar ve Diablo evreninin çeşitli zaman dilimlerinde geçen kitaplar da yer almaktadır.

Son çıkan oyunun ardından ve oyunun başarısını bir kez daha kanıtlayan bazı veriler şu şekildedir.
Oyuncular, Diablo 4’ü toplamda 267 milyon saat oynadı. Bu süre içerisinde 316.991.632 kez öldü ve bu ölümlerin 429.792’si PvP karşılaşmalarında olurken, 5.792.063’ü The Butcher (oyun karakteri) tarafından gerçekleştirildi. Ayrıca oyuncular oyunun çıkışından bu yana 166.000.960 parti oluşturdu ve 6.263 oyuncu 100. seviyeye ulaştı. 163 oyuncu ise hardcore modunda oynarken 100. seviyeye ulaştı.
Blizzard başkanı Mike Ybarra, oyunun başarısına yönelik konuşurken şu ifadeleri kullandı:
“Diablo IV, inanılmaz ekiplerimizin türe yön veren oyunlar yapmak ve desteklemek, efsanevi dünyalar inşa etmek ve ömür boyu sürecek anılara ilham vermek için birlikte çalışmasının bir sonucu. Gelen tepkiler karşısında alçak gönüllüyüz, ekibimizle gurur duyuyoruz ve oyuncularımızı dinlemeye ve Diablo’nun önümüzdeki yıllarda da beklentileri aşmaya devam etmesini sağlamaya kararlıyız.”
Bir yanıt yazın