Sosyal Medya Pazarlama (Social Media Marketing) Nedir?

  • Haziran 13, 2023
  • (0)

Social Media Marketing veya Sosyal Medya Pazarlama, son dönemlerde en aktif kullanılan pazarlama yöntemlerinden biridir. Bu yöntem ile markanızın ürünlerini, hizmetlerini Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, TikTok gibi platformları kullanarak hedef kitlenize direkt olarak ulaştırabilirsiniz. Sosyal medya analitik araçları ile hedef kitlenizi bulabilir ve bu kitleye uygun sosyal medya platformunu da seçebilirsiniz.

Sosyal Medya Pazarlama yöntemini kullanırken verim almanız için önemli adımlar vardır. Bu yöntemi kullanırken istediğiniz verimi alamayabilir emeklerinizin boşuna gittiğini düşünebilirsiniz fakat aşağıda verilen adımlar ile bu verimliliği arttırabilir sosyal medya pazarlamada kendinizi ilerletebilirsiniz.

Hedef Kitlenizi Tanıyın

İlk önce ulaşmaya çalıştığınız kitlenin hangi sosyal medya ağlarında vakit geçirdiğini öğrenin. Örneğin Facebook’ta olan kitlenizin bu platformda ne kadar süre geçirdiği, en çok hangi zamanlarda giriş yaptığı, daha çok nasıl içeriklerin dikkatlerini çektiğini öğrenin. Böylelikle kitlenizle olan iletişiminizde nasıl içerik çıkarabileceğinizi kafanızda planlayabilirsiniz.

İçerik Stratejisi

Hedef kitlenizi tanıma aşamasından sonra bu kitleye hitap eden ‘’günlük’’ içerikler hazırlayın. Sosyal medya platformlarındaki görünümünüz güncel ve farklı içeriklerle önemli bir rol oynamaktadır. Bu platformlarda organik erişimlerin ilk etapta zor olması durumu mevcuttur, bu sebepten dolayı içeriklerinizin gözükmesi için bir reklam bütçesi ayırabilirsiniz.

Etkileşim

Yaptığınız çalışmalar ve içeriklerin verimli olmasını istiyor ve bütçe kaybı yaşamak istemiyorsanız etkileşime oldukça önem vermeniz gerekmektedir. Etkileşim, içeriklerinizin kaç adet beğeni, yorum, kaydetme ve paylaşım gibi istatistiklerdir. Sosyal medya hesap analizi kısımları bu oranları size sunup ne kadar iyi iletişim kurduğunuzu veya içeriklerinizin ne kadar kitlenizin hoşuna gittiğini size gösterir.

Analitik

Analitik konusunda ise bütün bu olanların sonuçlarını gözlemleyebilirsiniz. Kitlenizin kullanım alışkanlığını, platformlarda geçirdiği süreyi, demografik özelliklerini, yaptığınız paylaşımların etkileşim oranlarını, reklamlarınızın ne kadar etki edip etmediğini bu yöntem sayesinde öğrenebilirsiniz. Bu sayede yatırım gelirlerinizi ve kitlenizin tam olarak hangi zamanlarda nasıl içerikler görüntülediğini inceleyebilirsiniz.

Bunlar haricinde locowise.com blog sayfasında yayınlanan “9 Social Media Marketing To-dos To Kickstart Your Day” yazısına bakarak ilham alabilir ve uygulayabilirsiniz.

1. Sosyal analitik araçlarınızdan en güncel istatistikleri kontrol edin.

2. Mention yani bahsedildiğiniz gönderileri ve yanıtları kontrol edin.

3. Markanız hakkında konuşulanları sosyal medya takip (social monitoring) ile izleyin.

4. Günlük hedef belirleyin, günün listesini önceliklerinize göre düzenleyin.

5. Hangi içerik bugün yayınlanacak, hangisi öne çıkarılacak? Bu gibi soruların cevaplarını içerik planınızdan kontrol edin.

6. Sosyal medya içeriğinizin daha fazla insana ulaşması için pazarlama planınızı denetleyin.

7. Rakiplerinizin sosyal medyada nasıl hareket ettiğini kontrol edin.

8. Markanızın sektöründeki en güncel trendleri ve sosyal medya pazarlama faaliyetlerini takip edin.

9. Yöneticilerinize sunulmak üzere detaylı ve odaklı bir sosyal medya raporu hazırlayın.

Kaynak: locowise.com/blog

yazar avatarı
Sinan Eren Çavdar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Press ESC to close