
Videoların karbon salınımı yaptığını biliyor muydunuz? Cevabınız hayır ise, artık biliyorsunuz. Bu konuda henüz bir farkındalığın yapılmaması bilmemenize neden olmuş olabilir, bu çok normal. Peki nasıl olabilir diyorsanız Carbon Trust’ın şu verilerine bir bakın deriz. Carbon Trust video akışlarının saat başına yaklaşık olarak 55 gr CO2 salınımı yaptığı verisini ortaya koydu. Bunun daha kolay anlaşılabilmesi için şöyle de bir örnekleme yaptı. Netflix’in en iyi 10 içeriğinin izlenmesindeki CO2 salınım bile, yaklaşık 1,8 milyar kilometrelik bir otomobil seyahati ile neredeyse eşdeğerdir.

Tüm bunların yanında videoların içeriklerinde ilettikleri olumlu mesajların da video içeriklerin iyi yanlarından olduğunu eklememiz gerekir. Çünkü çevre için insanları ve kötü koşulları değiştirmeye yönelik son derece önemli mesajlar da veriyorlar. Bazı şirketlerin umrunda olmazken kimi şirketler ise bu gerçeği sahiplenmeyi tercih ediyor, tıpkı Primis gibi. Primis, küresel yayıncıların sıklıkla kullandığı bir video keşif platformudur. Primis’den bağımsız olarak bu durumu sahiplenen bir diğer şirket ise, Magnite. Magnite dünyadaki en büyük online reklam teknolojileri firması olarak biliniyor. Bu iki şirket bir araya gelerek bu konuda bir adım atacaklarını duyurdu. “Sustainable Stream” olarak adlandırdıkları bu proje çevreye duyarlı olan video içerik oluşturucusu ve yayıncıları ve yine çevreye duyarlı olan reklamverenleri bir araya getiren bir platform olarak ortaya çıkıyor. Bu platform için tam bir video pazarı denebilir.

Yayıncılar, sürdürülebilirlik niteliği taşıyan Sustainable Stream oynatıcıyı alıp, kendi sitelerine yerleştirebiliyor. Bu sayede iklim değişikliği içerikleriyle ilgilenenleri hedefleyerek, markaların sürdürülebilirlik mesajı içeren reklamlarını çekebiliyor.
Bu platformda içerik üretici, yayıncı ya da diğer ortaklıklar konusunda yer almak isteyenler için başvuru formu mevcut. Forma ise buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Bir yanıt yazın