
Her şeyin bambaşka ve aşırı gelişmiş bir hal aldığı çağ olan 21. yüzyılda “Değişmeyen tek şey değişimdir.” ifadesini rahatlıkla kullanabiliriz. Her alanda kullanılan teknoloji, bütün gelişmelerin hızını artırırken yaptığı inanılmaz yeniliklerle de şaşırtmaya devam etti. Bu değişim ve gelişimler kurumsal kimlik, markalaşma konusu gibi konularda da kendini gösterdi. Özellikle reklamcılık alanında yapay zekanın yapabildikleri gerçekten inanılması güç şeyler diyebiliriz. Bu yeniliklerin arasına bir yenisi de TikTok’tan geldi. Marka imajını temsil eden kurumsal kimlik ve bunların en büyük temsilcisi olan logoda bir değişikliğe giden marka, görsel logonun yanı sıra daha önce Netflix ve Wikipedia gibi büyük bir markaların da yapmış olduğu sesli logosunu oluşturmak için kreatif müzik ajansı MassiveMusic ile iş birliği yaptı. Marka, oluşturduğu logoyu duyurmadan önce veri, içgörü ve danışmanlık şirketi olan Kantar tarafından yürütülen bir pazar araştırması ve performans değerlendirmesi yaptı. Araştırma sonuçları, markanın farkındalığını ve bilinirliğini artırmaya yönelik olarak yapılan bu sesli logonun, kendi endüstrisinde ölçütlerin oldukça üstünde bir sonuç gösterdiğini ortaya koydu.
Toplamda dokuz binden fazla kişi ile yapılan ve sekiz farklı pazarda yürütülen bu küresel araştırmanın sonuçlarına bakıldığında katılımcıların %73‘ü logoyu olumlu duygular ile ilişkilendirdiğini söyledi. Genellemeye bakıldığında yeni bir ses logosunun tanınma oranının ortalama %40 olduğu bilinirken, TikTok’un oranının %52 olduğu görüldü, bu da markanın yeni sesli logosunun şimdiden büyük başarıya sahip olduğunu gösterdi. Tiktok’un özgün bir sesli logosunun oluşturulmasının arkasında ses ve müziğin TikTok platformundaki öneminin yattığı söyleniyor. Platformun hayatımıza girdiği günden bugüne kadarki sürede çok fazla müzik ve sesi hayatımıza dahil etmesi ve birçok şarkıcının keşfedilmesi, zaten hayatımızda olan şarkıların ve seslerin popülaritelerini artırması gibi birçok etkisi görülüyor. TikTok da tam olarak bu durumdan ilham aldığını ifade ediyor.
Otuz binden fazla kişinin yanıtlarının analizi ile oluşturulan SoundOut Audio Branding Index 2023 adındaki bir sonic marka izleme raporunun sonucuna göre, TikTok’un sesli logosu yılın en tanınan sonic logoları arasında. Endeks içerisinde 130 tane sonic logo bulunuyor ve TikTok bu logoların %70’inden daha fazla bir bilinirliğe sahip.
MassiveMusic’ten Roscoe Williamson, “TikTok, kültür hızında hareket eden bir marka. Bugün trend olan bir şey yarın unutulabilir. Bu nedenle platformun ilk sesli logosunu yaratmak inanılmaz derecede heyecan verici bir mücadele oldu.” ifadelerini kullanarak projenin kendileri için ne kadar zor fakat keyifli olduğunu ifade ediyor. Çalışma sürecine ait kısa bir film yayınlayan MassiveMusic’in videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.
Bir yanıt yazın